Manusia dijadikan oleh Allah S.W.T adalah untuk beribadat serta memperhambakan diri kepada Allah yang Maha Esa.
Sesuai dengan maksud firman Allah S.W.T dalam al-Quran yang bermaksud: “Tidaklah Aku jadikan jin dan manusia, kecuali agar mereka beribadah kepada Ku” (Az-Zariyat: 56)

Jumaat, 17 Disember 2010

Konvoi bermotor ke taman pertanian Sabah (Tambunan)


 DALAM PERJALANAN KE TAMBUNAN

Pada tanggal 17hb Oktober 2010. Ambo bersama 3 orang saing-saing ambo telah berkunjung ke taman pertanian Sabah di Tambunan. Ambo bersama saing-saing bertolak dari keningau jam 8.00 pagi dan sampai di Tambunan jam lebih kurang jam 9 pagi. Ambo dan saing-saing menaiki motor masing-masing, kami menggunakan 2 biji motor, satu milik saing ambo dari Sabah dan satu milik ambo sendiri. Dalam perjalanan kami telah berhenti sebanyak 2 kali kerana berehat. Di sana banyak yang ambo dapat lihat, ada taman bunga raya, taman bunga kaktus, menikmati buah ajaib dan sebagainya. 

   
BERHENTI REHAT                BUAH PELIK
                  
Yang paling istimewa ialah buah ajaib, sebelum ini ambo tidak tahu pun macam mana rupanya pokok & buah ajaib, maklumlah hanya  dengar dan lihat dikaca tv je. Tapi apabila berkunjung ke taman pertanian Sabah ni, barulah ambo dpt kenal pokok dan menikmati buahnya. Yang paling ajaibnya ialah ambo telah memakan buah limau yang belum masak dan masam sgt rasanya, tetapi apabila ambo cuba mkn buah ajaib lebih kurang 5 hingga 10 minit kemudian memakan buah limau itu, rasa buah limau itu sangatlah manis rasanya mcm madu. Ajaib kan buah ajaib?sebab itu orang panggil pokok ajaib. Semuanya adalah ciptaan Allah S.W.T, ciptaan Allah semuanya cukup hebat. 
    

 PUSAT ANGGERIK KACUKAN               KERETAPI UNTUK PUSING KAW. TAMAN

    BERSAMA KAWAN-KAWAN


MAKAN BUAH LIMAU MASAM & BUAH AJAIB           


 DINASOUR


TERATAI GERGASI


 TAMAN BUNGA RAYA

 PERIUK KERA


 RUMAH MURUT



 TANDATANGAN UNTUK DAPATKAN SIJIL PELAWAT



 PROMOSI KOPI TENOM



              
                               

                               
                               

                               
                               
                               


Tiada ulasan:

Catat Ulasan