Manusia dijadikan oleh Allah S.W.T adalah untuk beribadat serta memperhambakan diri kepada Allah yang Maha Esa.
Sesuai dengan maksud firman Allah S.W.T dalam al-Quran yang bermaksud: “Tidaklah Aku jadikan jin dan manusia, kecuali agar mereka beribadah kepada Ku” (Az-Zariyat: 56)

Khamis, 16 Disember 2010

Haiwan ternakkan

Salam sejahtera semua. ambo ni suka tulis apa2 je yg ambo tengok, dengar, belajar dan apa2 yang ambo tau..hehe..yang ambo tidak tahu ambo takkan tulis sbb itu dipanggil tipu..kali ini ambo nk kongsi dengan pengunjung blog ambo tentang haiwan ternakkan keluarga ambo. Menternak haiwan ni blh menjadi satu ibadah juga tau sbb hasil ternakkan kita bk kita je yg makan, masyarakat juga dpt mkn sekiranya kita jual dipasaran. Disamping dpt duit, kita dpt juga berkhidmat kepada masyarakat. kelmarin tepat jam 6 petang 15/12/2010 ayah ambo telah membeli seekor lembu baru daripada adik iparnya sendiri iaitu bapa saudara ambo. harganya lebih kurang RM2000 lebih, mahal harganya sebab lembu carolih. lembu ini betina dan telah melahirkan 3 ekor anak, muda lg ar kalau kira, kalau orang tgh muda tang2..hehe


Selain lembu, keluarga ambo juga ada menternak ayam dan itik serati, itik serati ni milik mak saudara ambo (mok dah). Itik ni jenis maskobin, besar juga.

 


Okaylah ye..itu je yang ambo nk kongsi buat kali ni...Nanti ada apa2 yang terbaru ambo akan update kat blog ambo ni..salam.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan